sparringspartner Online marketing
Zichtbaar goed gevonden | Mindblowing effective concepts Ondersteuning op afstandondersteuning op locatieuur per maand
aanspreekpunt
%
klantfocus
Online prestatie
Wij kijken naar uw organisatie en de huidige online presentatie. Wij doorlopen het klanttraject en bedenken samen met jullie een “True Story”. Een verhaal over jullie organisatie, dat past bij de werknemers, de producten en diensten, welke de klanten aanspreken. Vervolgens laten we de tevreden klanten vertellen waarom zij kiezen voor jullie. Dit gebruiken we als inhoud van de marketingcampagne. Intern worden vaste momenten gereserveerd voor klanten/klantverhalen, dit noemen we klantmomenten.
mindset: klantfocus
Uw (toekomstige) klanten willen op hun wenken worden bediend, los van alle interne processen die daarvoor nodig zijn. Als u in staat bent aan de klantverwachtingen te voldoen en deze (waar mogelijk) zelfs te overtreffen ontstaat niet alleen een tevreden klant maar zelfs een promotor van uw organisatie. Door een klantgerichte mindset binnen uw organisatie ontstaat engagement aan beide zijden (intern en extern). Samen zorgen zij voor extra positieve zichtbaarheid en betrokkenheid. Door de klant- en interne werkprocessen beter op elkaar af te stemmen geautomatiseerd in te richten, ontstaat online optimalisatie in optima forma!
ideale klant
Wanneer iedereen binnen de organisatie weet welke dingen voor klanten belangrijk zijn, kan iedereen hier aan bijdragen. Ongeacht of medewerkers direct of indirect klantcontact hebben, zij dragen bij aan de klanttevredenheid. Door intern, op vaste momenten en op vaste plaatsen, klanten centraal te stellen, ontstaat een duidelijk beeld van de ideale klant en kan daar beter op worden ingespeeld. Dit wordt vertaald in de marketing campagne, intern maar zeker ook in het startproces van een nieuwe klant. Dit proces wordt onboarding genoemd.
meetbaar meer tijd voor tevreden klanten?
Een succesvolle strategie om meer klanten tevreden te houden én te behouden, is de customer success strategie. Met deze strategie beginnen vergt een klantgericht mindset, inzet van alle betrokken teams en managers. Door terugkerende processen slim in te richten ontstaat er meer tijd voor “klantcontact” en “klantverwondering”, waardoor uw medewerkers de vrijheid krijgen om echt een stap extra te doen voor nieuwe maar in de eerste plaatst, juist voor bestaande klanten!