offertemotor slegers zonwering

Bespaar waardevolle tijd en verhoog tevredenheid | Zowel intern als voor uw klanten

Elke offerte is anders…

…en voor Vindkracht13 een uitdaging dat te standaardiseren! Wij maken de mogelijke product- dienstcombinaties en maken de offertemotor zo gebruiksvriendelijk mogelijk. Eenvoudig te gebruiken door klanten en intern makkelijk te begrijpen en uit te lezen.

 

 

meetbaar meer tijd voor tevreden klanten?

Met een succesvolle offertemotor krijgen uw accountmanagers meer ruimte in hun agenda om meer klanten tevreden te houden én te behouden. Wij noemen dit de customer success strategie. Met deze strategie beginnen vergt een klantgerichte mindset, inzet van alle betrokken teams en managers. Door terugkerende processen slim in te richten ontstaat er meer tijd voor “klantcontact” en “klantverwondering”. Medewerkers krijgen meer vrijheid om echt een stap extra te doen voor nieuwe maar in de eerste plaatst, juist voor bestaande klanten! De positieve ervaringen delen zij online en gaan mee-denken in proces-verbetering. Het resultaat is meer betrokken en gemotiveerd personeel met een klantgerichte weekplanning en mindset.

Slegers zonwering

De offertemotor voor slegers zonwering

Slegers Zonwering heeft een breed assortiment bestaande uit luifels, zonneschermen, rolluiken, screens en uitvalschermen. Binnen deze productgroepen zijn ook weer diverse mogelijkheden op gebied van uitvoering. op deze manier ontstaan er enorm veel productcombinaties binnen één productgroep. Een zonnescherm is bijvoorbeeld beschikbaar in verschillende uitvoeringen maar er kan ook onderscheid gemaakt worden in type bediening, type montage, doek kleur of kleur van de behuizing. Daargelaten dat oppervlakte ook nog een grote rol speelt in het offerteproces. 

Een bedrijf als Slegers is dan ook veel tijd kwijt met het opstellen van offertes en moet vaak terugvallen op adviesprijzen van hoofdleveranciers of oude offertes. Het risico is daarbij dat je niet naar iedere klant consistent bent in je prijsstelling. Met de offertemotor wordt de prijs automatisch berekend en hoeft er alleen maar akkoord gegeven te worden op de automatisch gegenereerde offerte. Dit akkoord wordt gegeven door zowel de klant als de organisatie.

We hadden een defecte motor in ons grote elektrisch zonneluifel waardoor het doek niet meer goed oprolt. Contact opgenomen met Wim Slegers om hier naar te kijken. Wim is een vriendelijke man en dacht goed mee voor het type motor voor dit luifel . Al snel kon hij de motor aan ons leveren en plaatsen. Vakkundig werk en een sociale man. Wij kunnen nu weer genieten van ons luifel. Dankjewel en wij kunnen iedereen hem aanraden.

Serge Platenburg

HET INRICHTEN VAN DE OFFERTEMOTOR

Waar je rekening mee moet houden

Welke productcategorieën zijn er?

Is er sprake van subcategorieën binnen de hoofdproducten?

d

Wat zijn de mogelijke productcombinaties?

Zijn er restricties bij bepaalde producten?

Zijn er montagevoorwaarden?

Wat zijn de mogelijke oppervlaktes?

Standaardmaat, maatwerk of beide?

Garantiekwesties?

Prijs berekening op basis van fixed price of factor?

Overige kosten posten?

Compleet in huisstijl

Een belangrijk onderdeel van de offertemotor is huisstijl. Deze mag uiteraard niet ontbreken. Zodra de technische kant van de offertemotor is afgerond zal de hele offertemotor worden omgezet naar de huisstijl van (in dit geval) Slegers Zonwering. Alles teksten in het juiste lettertype, kleuren in de juiste HEX codes en natuurlijk iconen die gebruikt worden op de website kunnen terugkomen in de offertemotor. 

Wij zorgen ervoor dat de offertemotor precies in de website past en één geheel wordt met de andere content.

 

vERHUIZING & INTEGRATIE

Na oplevering van de offertemotor en het finetunen van de laatste aandachtspunten is het tijd om de offertemotor op het domein van de klant te zetten. Dit proces nemen wij volledig op ons, het enige wat we nodig hebben is toegang tot de wordpress van uw website. Om de offertemotor zo goed mogelijk te laten werken zullen er ook enkele plugins moeten worden geinstalleerd. Om dit zo veilig mogelijk te doen zullen wij een backup maken van de website, mocht er dan iets fout gaan binnen de instellingen van de website, kunnen we dit gewoon weer terugzetten. Tot slot zullen wij enkele Call To Action knoppen toevoegen om er voor te zorgen dat de offertemotor makkelijk bereikbaar is voor website bezoekers. 

blijven standaardiseren door middel van updates

Om het offerteproces te blijven optimaliseren worden alle klantvragen meegenomen in een volgende update van de offertemotor. Overal waar voor de klant of voor het personeel onduidelijkheden bevinden zal worden uitgewerkt en geimplementeerd in de nieuwe versie van de offertemotor. Zo zullen de klantvragen blijven afnemen en de klanttevredenheid zal toe nemen. Geen hoge drempel tot bestellen en een duidelijk en overzichtelijk offerteproces.

In deze updates kunnen ook producten worden toegevoegd/ aangepast of worden verwijderd en prijswijzigingen kunnen worden doorgevoerd.

 

zichtbaar goed gevonden

Wij verzorgen voor uw zichtbaarheid in de breedste zin van het woord. Dit doen wij samen met onze partners. U heeft 1 aanspreekpunt voor uw strategie en voortgang en wij waarborgen de voortgang voor een vast bedrag per maand.

Vraag direct een Demo aan en wij laten u graag de mogelijkheden en toepassingen zien voor uw organisatie!

Zet de eerste stap om u te laten verwonderen!

 

13 + 1 =

Mocht je een vraag hebben, stel 'm via whatsapp
Online Optimalisatie Chat
Hi! Stel gerust je vraag. Wij antwoorden zodra we in de gelegenheid zijn.