Hoe ga je viral?
Wie wil het nu niet? Landelijke bekendheid door viral te gaan. Begin deze maand lanceerde wij onze eigen marketingcampagne: “Wij zoeken nog mensen”. En met resultaat! Officieel ANP-nieuwsbericht, bijna 4.000.000 mensen bereikt en 19 reacties op onze vacatures! Bekijk de onderstaande tijdlijn voor de hoogtepunten.
Tijdlijn marketingcampagne: Wij zoeken nog mensen
19 inhoudelijke reacties, 7 sollicitaties
Diverse kandidaten hebben gereageerd en komen op gesprek bij Vindkracht13!
Liedje op spotify
Gedeeld op eigen social kanalen
Radiointerview Omroep Brabant
Op radio 1
Op radio 3FM
Op radio 2
Nieuwsartikel NOS
ANP Status
Nieuwsartikel Omroep Brabant
Telefonisch interview met Omroep Brabant
Persbericht verstuurd
EXPLOSIEF GROEIENDE SCALE-UP MAAKT EIGEN NUMMER OM MENSEN TE VINDEN/BINDEN.
Elk bedrijf in groei zoekt goede mensen, zo ook Vindkracht13, hét bedrijf uit Veghel voor online optimalisatie. Die zoektocht hebben zij even net iets anders aangepakt dan slechts een simpele vacature online zetten.
Oprichter en vindingrijke kracht Geert van der Heijden heeft samen met zijn personeel gezocht naar een onderscheidende manier. Zo kwamen zij tot een heel bijzonder idee. Dat begon met een brainstormsessie waarin het team zich afvroeg: ‘Wat is leuk?’ en ‘wat blijft hangen?’. Na verschillende ideeën bedacht team een rijmende vacaturetekst en al snel werd duidelijk dat ze hier graag een liedje van wilden maken. “Ik wilde iets doen waar ook ons team energie van kreeg, de keuze voor een eigen liedje was toen snel gemaakt” aldus Geert.
Dankzij hulp van een externe expert, Rob van der Heijden. werd de nieuwe tekst aangescherpt en definitief gemaakt. Ze namen eerst contact op met Snollebollekes en Berk Music maar die hadden (logisch) geen tijd. Hierna werd opkomend zanger Marcel Remco gebriefd en konden ze nog geen dag later aan de gang in de studio.
Het nummer is vrijdag 29 april 2022 voor het eerst live opgetreden door Marcel Remco zelf, in café Oud Rooij in Sint-Oedenrode. Samen met alle collega’s en een fijne kring van familie en vrienden werd het nummer onthuld. Het nummer gaat over iemand die zijn/haar passie voor het werk is verloren is en op zoek gaat naar een nieuwe uitdaging. En die nieuwe uitdaging is precies wat Vindkracht13 te bieden heeft: jou helpen met het vinden van jouw kracht.
Deze originele manier van personeel werven is slechts één voorbeeld van de vele leuke ideeën van dit snelgroeiende bedrijf (dat nu groeit met maar liefst 285%). Het liedje ‘Wij zoeken nog mensen – Marcel Remco’ is terug te horen op spotify en de bijbehorende videoclip staat op YouTube.
Met originele functies zoals ‘Office & Fun manager’ blijven functies bij Vindkracht13 niet lang openstaan. Zo is Demi Oosterbaan 2 dagen na de lancering van het nummer de nieuwste aanwinst van het ambitieuze team. “Toen ik het nummer hoorde herkende ik mij direct in de boodschap, en ik denk vele marketeers met mij”. Samen met haar nieuwe collega’s gaat zij nu op zoek naar haar kracht binnen het bedrijf. Vindkracht13 heeft nog verschillende vacatures open staan, zoals onder andere ‘Ervaren Kracht’ (senior marketeer) en Editoriador (videograaf).
Wil jij meer weten? Kijk op www.vindkracht13.nl/mensen.
Demi start bij Vindkracht13
HR Krachtpatser gevonden!
Favoriete kandidaten benaderd met de video
Eerste single uitgedeeld
Lancering: BRON Podcast
Opnamedag Muziek & Videoclip
Uitnodiging figuranten
Met de wind mee
Alle voorbereidingen werden getroffen om het liedje een succes te maken. Zo kwam er extra wind in de zijlen door:
– Lekkere kont-tekst van Rob van der Heijden
– Goddelijke stem van Marcel Remco
– Mix(ed) feelings van Roel Jongelen
– En de mens met de lens Ron
Inspiratie melodie
Om het perfecte liedje te vinden voor onze vacature gingen we op onderzoek bij de grootste VrijMibo in Eindhoven. In het klokgebouw. En al snel hoorde ze het liedje van de Toreador waar geen enkel Vindkrachtje stil kon blijven staan.
Er was eens...
De kleinste Krachtpatsers riep “We hebben iemand nodig die onze video’s super goed kan editen!” en de grootste Krachtpatser zei: “Waarom zoeken we niet nog iemand die marketing strategisch heel sterk is?”. De twee Krachtpatsers begonnen enthousiast met het schetsen van functieprofielen, maar al snel was het veel gebakken lucht… Wij zoeken, wij bieden…
Toen kwam de kale Krachtpatser binnen en zei “Geen haar op mijn hoofd die hier aan denkt! Kunnen we het niet helemaal anders doen?”. Vol enthousiastme pakte hij de functieprofielen beet en starten met rijmen “De marketeer zag de vacature, haar nieuwe avonturen, is dit dan die baan, daar wil ik voor gaan!” Alle Krachtpatsers genoten van deze frisse wind en reageerde enthousiast.
“We zouden dit moeten rappen” riep de grote Krachtpatser “en een videoclip erbij maken!” riep de kleine Krachtpatser. Lachend maakten alle Krachtpatsers van hun vacaturetekst een woordenrijm, en van de woordenrijm een volwaardig feestnummer.
De volgende missie: opzoek naar een geschikte melodie.